donderdag 4 april 2013

Stofverven en een kleurige quilt


Al enkele dagen ben ik bezig met deze kleurige quilt. De aanleiding voor deze quilt is dat ik een quilt wilde maken in de primaire kleuren. Deze stofjes zijn zelf geverfd. Het patroon kwam ik tegen in een Quilt &zo. Simpel en snel gemaakt. Hier is de quilt in de naden doorgestikt. Nu zitten alle 3 de lagen goed op elkaar.

 Na de lessen bij Marjon Hoftijzer neem ik geen genoegen meer met zo'n strak quiltje. Hier moest nog meer aan toegevoegd worden! Op de quilt liggen allemaal lapjes organza, gekleurd kant en tule. Ik heb alles met een grote steek vastgezet en ik ben nu aan het quilten. door het quilten wordt de lap steeds handzamer. Het resultaat komt hopelijk over ander halve week.

7 gradaties van aquamarijn op de vensterbank. 24 uur wachten!
experiment!

Dit is na het uitspoelen en strijken het resultaat. Eerst de kleuren quilt af en dan een aquamarijn project? Nee, ik denk dat deze lapjes mooi bij de collectie komen en later opeens heel erg bruikbaar zijn. zo gaat het eigenlijk zo vaak. Sinds twee maanden heb ik me aangesloten bij Tegendraads in Leiden. Na een demonstratie heb ik de gekleurde lap gemaakt. Deze ligt nu ook te wachten op een toepassing. Genoeg te doen! Morgen naar de quiltbeurs in Rijswijk. Ik heb een lijstje klaar liggen!
Vele groeten, en misschien tot morgen, Lisette

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je je aangesloten hebt bij tegendraads.
    Zie altijd heel mooie dingen op hun site.
    Spannend ook waar jij mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen