woensdag 24 april 2013

Quilts in het zonnetjes!

De quilts kunnen weer in het zonnetje gehangen worden. Liever niet, want dan verbleken ze zo snel. Ik ga zelf wel in het zonnetje zitten. Vorige week twee dagen op cursus geweest bij Marjon Hoftijzer. Gezellig, inspirerend en vermoeiend. Ik heb weer veel ideeën op gedaan. De cursus voorstudies is nu afgelopen. Het laatste onderwerp was abstraheren. Hierover zal ik later wat laten zien. Volgend jaar ga ik door met "op weg naar artquilts" bij Marjon. Op de tweede cursus dag van vorige week zijn we begonnen met de mozaiek quilt. Hiernaast zie je fase 1 en fase 2. Op een donker blauwe achtergrond liggen de lapjes op maat geknipt en vast geplakt. De buitenrand moet ik er nog op zetten en dan ALLES vast stikken.Dat wordt nog een klus. Met vele kleurtjes en de vrij borduur voet op de machine.


Ik lig weer op mijn knieën  de quilt van mijn broer zit helemaal in elkaar en hier ben ik de lagen op elkaar aan het rijgen. Straks ga ik eerst de grijze lijnen quilten. Dan bekijk ik wat nog meer ga quilten.

De voorjaarsbloemen zijn af. De quilt is erg fleurig geworden en het was erg leuk om te maken. Met het eerder genoemde thema abstraheren ga ik mijn volgende quilt maken. Daarnaast komt er nog een vervolg op de mozaiek quilt. Hiervoor ga ik volgende week eerst fat-quaters verven. In de kleuren geel, roze, rood en groen. Geniet van het zonnetje en wanneer er wat af is laat ik het zien. Groetjes, Lisette

1 opmerking:

  1. Heel bijzonder die quiltstudie maar ik ga toch echt voor de quilt die je voor je broer maakt hoor. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen