maandag 2 februari 2015

Winter




Vandaag weer lekker door de winterse buien gefietst! Helaas blijft het hier maar niet voldoende liggen om er mee te gaan verven. Wel is mijn kalenderblad voor de maand februari af! Een gezellige sneeuwman is het geworden. Met een sjaaltje van tyvek van de workshop in januari. Ik ben nog volop aan het experimenteren met tyvek. Soms smelt het te hard! Weg is alles, opnieuw beginnen. Verder heb ik weer lutradur gebruikt en organza en de sneeuwman is van vilt.
Met Sinterklaas had ik een pakketje gekregen om borduurzijde te verven. Het lag klaar en vorige week heb ik de hele dag geverfd.Hier liggen de stengetjes tussen plastic in de verf. Ik moest toen 6 uur wachten.
Nu zijn alle pakketjes uitgespoeld en ligt het te drogen op de verwarming. Alles keurig op kartonnetje gewikkeld. klaar voor een werkstuk.
Dit zijn alle lappen van vorige week! De twee lappen links zijn achtergrond lappen en zijn ook groter 55 x 150 cm. Alle andere lappen zijn 30 x 75 cm. Iedere kleur heeft 4 gradaties. De eerste is 20ml verf, de tweede is 10ml verf, de derde is in 5 ml verf en de vierde in 1 ml verf. Allemaal samen met 200 ml soda ash. Tja een hele klus was het, maar wel mooi geworden.

Ik heb weer genoeg liggen en ga er waarschijnlijk twee werkstukken maken.
Tot de volgende keer!
Groetjes, Lisette

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke sneeuwman. Een waar je blij van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk hoe jij zelf je stoffen en strengen borduurzijde verft. Zo worden je werkstukken echt iets van jou! De sneeuwman is erg leuk geworden, ik hoop dat deze maand nog een flink pak sneeuw zal brengen zodat we er echt een kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen