dinsdag 2 april 2019

TRC Leiden

Dinsdag 2 april 2019
Vandaag met de Tegendraads groep naar het TRC (Textiel Research Center) in Leiden geweest in plaats van onze bijeenkomst in het LTC in Leiden.
Wat een bijzondere collectie textiel. Als textiel liefhebber wordt je daar blij van. Uit alle hoeken van de wereld hebben ze textiel. Alles ligt mooi opgeslagen in dozen tussen zuurvrij papier. Als er nieuw textiel binnenkomt gaat dat eerst in de vriezer, met een temperatuur van -34 graden. Dan zijn alle beestjes dood en kan je het bewaren. Tip voor thuis: motjes of vliegjes in je textiel, leg het 2 weken in de vriezer!
Vandaag ging het om de tentoonstelling FLUWEEL.
Vele soorten fluweel, en fluweel is een stof met een lange geschiedenis. Fluwelen kleding stukken krijgen ze overal vandaan. De aanleiding van deze tentoonstelling was een grote collectie die ze hebben gekregen uit Zwolle waar een man kerkelijke stukken verzamelde en daar zelf een museum voor had ingericht. Helaas is de man overleden en de familie zocht een goede bestemming voor de textiel collectie.
 Het waren mooie stukken fluweel en kleding.

Daarnaast ben ik afgelopen week bezig geweest met onze verhuizing. Om even wat anders te doe heb ik twee lino snede gemaakt en die afgedrukt op een briefkaart. Het nieuwe adres erop printen is me nog niet gelukt, want de printer weigerde!
Dit was weer mijn verhaal. Leuk dat je op mijn blog bent geweest. Tot de volgende keer!
groetjes, Lisette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten